Според ново проучване червеното вино и екстрактът от гроздови семки имат потенциала да предотвратяват кариесите. Откритията могат да доведат до разработването на натурални продукти за превенция на денталните заболявания с минимални странични ефекти.
Кариесите, пародонталните заболявания и загубата на зъби засягат между 60 и 90% от световното население. Подобни орални проблеми се предшестват от формирането на плакови биофилми по оралните повърхности, съдържащи определени бактерии. Проучванията допускат, че полифенолите, екстрактът от гроздови семки и виното могат да забавят бактериалния растеж.
Изследователи от Института за хранителни изследвания в Мадрид и Университета на Цюрих тествали антимикробните ефекти на червеното вино и присъщите му компоненти върху оралната микробиота. Проучването, което е проведено в реалистични условия, се смята за първото по рода си.
За целта изследователите използвали модел на биофилм с пет проби от супрагингивална плака, съдържащи Actinomyces oris, Fusobacterium nucleatum, Streptococcus oralis, Streptococcus mutans и Veillonella dispar. Микробиологичният анализ на биофилмите след прилагане на червено вино, деалкохолизирано червено вино и разтвори на червено вино с екстракти със или без гроздови семки и неактивен сух екстракт от мая откри, че разтворите, съдържащи екстракти от гроздови семки, са ефективни срещу F. nucleatum, S. oralis и A. oris.
Червеното вино и деалкохолизираното вино показали антимикробен ефект срещу F. nucleatum и S. oralis.
Проучването, озаглавено „Червеното вино и енологичните екстракти показват антимикробен ефект в модел на орален бактериален биофилм“, беше публикувано онлайн в изданието Journal of Agricultural and Food Chemistry.
Редица проучвания свързват пушенето и прекомерното пиене на алкохол с развитието...
Ново изследване предполага, че инжектирането на местна дентална упойка във венците ...
Изследователи от London’s Global University (UCL) са открили, че паметта и скоростта на ходене ...
Тъй като наличните към момента системи за определяне стадиите на рака на главата и ...
Злокачествените тумори на устната кухина са шестата водеща причина за смърт поради ...
Дентални експерти от Университета към Центъра по еволюционна медицина в Цюрих ...
СИНГАПУР: Присаждането на гингивална тъкан е добре установена процедура в ...
БАЛТИМОР, САЩ: Все повече доказателства сочат, че микробиомът на устната кухина може ...
За възрастните хора хипофункцията на слюнчените жлези може да бъде често срещан ...
Уебинар на живо
ср. 19 август 2026
2:00 (EET) Sofia
Prof. Dr. Wael Att, Dr. Kubra Kundak, Dr. Acela Martinez
Уебинар на живо
пн. 24 август 2026
9:00 (EET) Sofia
Alejandro Uribe Marioni DDS, MSc, PhD
Уебинар на живо
ср. 26 август 2026
7:00 (EET) Sofia
Dr. Mario Felipe Gutierrez
Уебинар на живо
чт. 27 август 2026
9:30 (EET) Sofia
Уебинар на живо
пт. 28 август 2026
3:00 (EET) Sofia
Dr. Allen Wong DDS, EdD, DABSCD
Уебинар на живо
вт. 1 септември 2026
4:30 (EET) Sofia
Уебинар на живо
ср. 2 септември 2026
7:00 (EET) Sofia
To post a reply please login or register